Iværksætteruge med stor søgning i Holstebro

De studerende på Erhvervsakademi MidtVest er blevet klogere på iværksætteri

I uge 46 havde Holstebro Kommune i samarbejde med studentervæksthusene på VIA University College og Erhvervsakademi MidtVest i Holstebro bl.a. arrangeret pop-up iværksættermiljøer for at være med til at understøtte iværksætterkulturen på uddannelsesinstitutionerne under den internationale iværksætteruge

Tirsdagens program foregik på Erhvervsakademi MidtVest. Her var der pop-up iværksættermiljø samt foredrag om online markedsføring. Omkring 40 elever fra erhvervsakademiet var mødt op og deltog aktivt i foredraget. Efterfølgende havde de mulighed for at møde iværksætter Steffen Borg fra Borg Regnskab, samt Walk-In Iværksættervejledning ved Mikael Oddershede fra Erhverv og Turisme i Holstebro Kommune.
Onsdag var pop-up iværksættermiljøet flyttet til VIA University College i Holstebro, hvor det var muligt at lære om grafisk facilitering. Her havde de fremmødte mulighed for at møde iværksætterne bag Anderson Consult og Min Landsby. Der var også mulighed for at træffe Kim Gravgaard fra Walk-In iværksættervejledning. Flere studerende fik glæde af at lytte og sparre omkring spændende forretningsidéer.

Onsdagens tilstedeværelse hos de to studentervæksthus har ført til otte aftaler om vejledning med potentielle nye iværksættere. Kim Gravgaard kan træffes hver onsdag i walk-in iværksætterrådgivning i Nupark, hvis du selv har lyst til at få sparring på, hvordan du kommer i gang med at udleve din virksomhedsdrøm.

Salgscamp med idémager

Fredagen bød på muligheden for at deltage i heldags-workshoppen ”Få styr på dit salg”. Det var Holstebro Kommune, STARTVÆKST Holstebro og STARTnu Iværksættermiljøet i Nupark, der indbød til salgscamp ved idémageren Niels Sønderby. Dette tilbud var rettet mod iværksættere, men også til virksomheder, som har været i gang i noget tid og gerne ville have nye indspark til deres salgsaktiviteter.

Dagen gik over alt forventning med 18 deltagere. De forskelligartede virksomheder gav hinanden sparring og der var godt gang i dialogen. Deltagerne fik mulighed for at dele deres successer og udfordringer med hinanden og i fællesskab drøfte mulige løsninger. Niels Sønderby bidrog med erfaringer fra sit eget liv som iværksætter og fagligt input om målgruppesegmentering og salg i praksis. Dagen blev afsluttet med, at alle deltagere udfyldte en ’One Page Strategy’, for hvordan de skal arbejde med salg i deres virksomheder.

Gaardhøje 300x250 ny
Revision Limfjord 02/10 sb