Fri BikeShop udvider succesfyldt elcykelkoncept til flere cykelkategorier

Stor efterspørgsel på Fri BikeShops all inclusive-koncept, Fri BikeSmart, gør, at den landsdækkende cykelkæde nu imødekommer kundernes ønsker og udvider konceptet til flere cykelkategorier.

Tilbage i marts 2019 introducerede Fri BikeShop det helt nye koncept, Fri BikeSmart, til elcykler og udvider nu service-konceptet til et udvalg af både voksencykler uden el og børnecykler. Med Fri BikeSmart undgår cyklisterne større bekymringer om vedligehold og sikkerhed, da konceptet indeholder al service samt brug af eventuelle materialer ved reparationer.

– Da vi valgte at lancere konceptet med fokus på elcykler, skyldes det, at kunderne i vores butikker gav udtryk for, at de ønskede en elcykel hvor de ikke skulle tænke på mulige uforudsete omkostninger. Samtidig ville de også gerne have mulighed for at prøve at have en elcykel et par år og så eventuelt skifte til en nyere og måske mere moderne model. Præcis de ønsker opfylder vi med BikeSmart, hvor alle omkostninger er inkluderet, og det er muligt for kunden at skifte cyklen til en ny efter 2 år. At vi har ramt plet med konceptet kan ses på et markant stigende salg, og en massiv positiv tilbagemelding fra kunderne. Vi er meget taknemmelige for den positive modtagelse kunderne har givet konceptet, og vi har siden introduktionen også oplevet en stor interesse fra kunderne om at udvide konceptet til også at dække voksen- og børnecykler uden el. Vi har derfor valgt at fremskynde udvidelsen af konceptet, så vi allerede nu har løsninger, der opfylder disse kunders ønsker, fortæller Morten Kold, direktør i Fri BikeShop.

Bekvemmelighed og gennemsigtighed i fokus

Som ejer af Fri BikeSmart får kunden en serviceløsning, der reducerer kompleksiteten ved at eje cykel – hvad end cyklen er eldreven eller en traditionel cykel uden elmotor.

–  Konceptet er udviklet i tæt samarbejde med vores kunder. Vi har haft fokus på at gøre det nemt og bekvemmeligt for kunden at eje og vedligeholde sin cykel – og vi ved, at ’convenience’ er en væsentlig faktor i detailbranchen når der skal skabes værdi for kunden. Yderligere lægger vi stor vægt på gennemsigtigheden, hvilken kunden får ved at kende sine totalomkostninger. Der kommer ingen overraskelser og ekstraregninger, understreger Mathias Duelund, Marketingchef hos Fri BikeShop.

Abonnementsløsninger hitter
Andreas Dirksen, abonnementsekspert og forfatter til bogen ”Sign Up – sådan skaber du en succesfuld abonnementsforretning”, mener, at vi står midt i en abonnements-revolution:

– Antallet af nye abonnementstilbud er i stor fremgang over hele verden, og Fri BikeShops tiltag er helt i tråd med denne trend. Kunder ønsker disse all inclusive modeller, hvor de for en fast månedlig pris får cyklen og ikke længere skal bekymre sig om uforudsete udgifter til eksempelvis service. Ved denne løsning skabes en dybere og længere relation mellem Fri BikeShop og kunden, der skaber værdi for begge parter.

Andreas Dirksen understreger også, at især de yngre generationer aldrig har været vant til at købe og eje noget, hvad enten det er musik, film eller biler. For dem er abonnementsløsninger det naturlige valg, og de vil givetvis også blive tiltalt af den model som Fri BikeShop tilbyder. Dog kræver det, at kunden har tillid til virksomheden for at få succes med denne slags koncepter og løsninger.

Et landsdækkende servicekoncept

– Som landsdækkende kæde tilbyder vi naturligvis Fri BikeSmart-konceptet i hele Danmark, og jeg oplever en enorm opbakning i alle vores butikker, hvor de selvfølgelig også oplever kundernes begejstring for produktet. Og så dækker servicekonceptet hele landet, så man kan få udført service m.m. i alle landets butikker, understreger Morten Kold.

Fri BikeSmarts cykel-sortiment består af et udvalg blandt de mest populære modeller. Det faste, månedlige beløb varierer blandt cykelmodellerne. Lanceringen af Fri BikeSmart starter blandt andet med en kampagnepris på en børnecykel til 67 kroner om måneden samt en voksencykel til 153 kroner om måneden. Konceptet er landsdækkende, og kunderne kan købe samt få serviceret og repareret deres cykler i hvilken som helst af de 93 Fri BikeShop-butikker i Danmark.

–       Fri BikeSmart til cykler uden el lanceres d. 01. august 2019

–       Fri BikeSmart startede som et servicekoncept til elcykler, som blev lanceret i marts 2019

–       Servicekonceptet er landsdækkende og ydes i alle kædens 93 butikker

Fri BikeSmart er en ny måde at købe cykel på! Her betaler du et fast beløb for cyklen hver måned og får samtidig fri adgang til al service lige fra eftersyn og kædestramning til lapning og justering af cyklen. Efter to år kan du kvit og frit bytte din cykel til en helt ny – vi køber selvfølgelig den gamle af dig.
Brinks box
Kayas Pizza box