3 gode råd til bedre nattesøvn

Der er rigtig mange, der ikke har en optimal nattesøvn. Det kan gå ud over energiniveauet, motivationen og i det hele taget den generelle sundhed. Derfor er det vigtigt at gøre noget ved problemerne, så nattesøvnen bliver bedre.

Den rette madras

For at få en ordentlig nattesøvn er det altafgørende, at du ligger godt om natten. Komforten skal være høj, så du kan få slappet ordentligt af. Derfor skal du have den rigtige madras. Der findes efterhånden en del forskellige madrasser, så der er mange muligheder. Der findes bla. boxmadrasser, skummadrasser og springmadrasser. Derudover skal du også overveje, hvad du har brug for. Skal du have flere madraslag? Eller måske bare en topmadras? Her skal du vælge dét, der passer bedst til dig.

Mørkt, luftigt og stille

For at få en god nattesøvn skal søvnklimaet også være i top. Du kan optimere dit søvnklima ved at sørge for at få luftet ud ofte, så luften kan cirkulere bedre i rummet. Det giver et mere tørt og friskt indeklima, som vil forbedre din søvn. Derudover så skal der gerne være mørkt og stille i soveværelset, når du skal sove. Larm og lys i løbet af natten kan virke forstyrrende for din søvn. Derfor giver et mørkt, luftigt og stille soveværelse de bedste betingelser for en god nattesøvn.

Drop mobilen

Når du skal til at gå i seng, så er det en god idé at lægge mobilen fra dig. Faktisk er det bedst, hvis du holder dig væk fra den en times tid før, du skal sove. Det blå lys fra skærmen kan nemlig være forstyrrende for hjernen og gøre det sværere at falde i søvn. Samtidig kan det virke stressende, hvis du får en masse information fra omverdenen, lige inden du skal sove. Derfor er det bedst hvis du dropper mobilen inden sengetid, så du kan sove så godt som muligt.

Dette indhold er sponseret.

Kayas Pizza box